Friday, March 5, 2010

"Sesungguhnya seburuk-buruk suara ialah suara himar."

Assalamualaikum wbt..

Kami sedang menunggang karo (kereta himar)


Mungkin ade yang tak tahu HIMAR dalam erti kata lain adalah keldai, dan mungkin juga tak semua berpeluang mendengar suara himar tu. Buruk tersangatlah buruk seperti yang dikatakan didalam Al-Quran surah luqman ayat ke 19.


"Sesungguhnya seburuk-buruk suara ialah suara himar." [Luqman:19]


Memang aku pun dah lame sangat dah cari kat youtube ape semua sebab nak tunjuk kat orang-orang yang xberpeluang mendengar suara himar ni, dah lame dah cari akhirnya MR.H jugak yang jumpe. [ thank u so much =) ]


So here it is.. enjoy. Bukak la volume paling kuat untuk kepuasan berganda. BERBALOI-BALOI~ haha



Original Video - More videos at TinyPic







Sabda Nabi s.a.w : “Apabila kamu mendengar bunyi ayam jantan berkokok maka mintalah kepada Allah akan kurniaanNya, ini kerana sesungguhnya ia melihat malaikat. Dan apabila kamu mendengar bunyi suara himar[keldai], hendaklah kamu meminta berlindung dengan Allah daripada syaitan kerana ia melihat syaitan”. [Sahih al-Bukhari dan Muslim].




untuk membaca cerita lebih lagi pasal himar kat sudan ni korang bleh click kat SINI




=)

13 comments:

Mr. H said...

hahaadoi.. teramat lunak suara beliau.. rase cebis2 bengang je bile dengar..
rerasenye kalau beliau masuk AF mesti menang nombor 0.5 nih..
hehee

from Sudan with love said...

hahaha tu la, tpi buruk lg sore faha. hahahaa kekeekee jangan mare faha bile anda membaca comment ini hahaa

Anonymous said...

hahaha....himar lepas tension..

k.i.w.i said...

karo?kekekek

muja said...

comelnye himar ! hahaha ;DD

bEEdLE d' bARd said...

xmau tgok video tu la..takut mahu dgr suara himar..huhu

nabilah halimi said...

thanks 4 sahring here
peringatan tu
^^

pentakde said...

alamak takleh play la..

-kimie- said...

mesti syaitan yang amik video himar tu kan.. eheheh..

~diDie. said...

mcm tu rupenye suare himar. :)

aQilaAini said...

bila masa lah kau dah update balik ni?? :)

MIRAUTTIKA said...

HAHAHA.terbaik ah suara himar tu !
semput aku dengar.

kembatolo™ said...

dah biasa dengar. memang buruk Haha.

Gadis Ayu